اساسنامه

تعداد بازدید:۱۸۹

بخش اول: اهداف، مشخصات، موضوع فعالیت

ماده 1 هدف: صندوق به استناد بند (الف) ماده  (2) » آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیرتجاری « مصوب 5/ 9/ 1337 و در  ﭼﺎرﭼﻮب ﻣﻔﺎد  »دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ اﺟﺮاﯾﯽ  ﺗﺄﺳﯿﺲ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ، ﻧﻈﺎرت و اﻧﺤﻼل ﺻﻨﺪوقﻫﺎی .ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ  ﺗﮏﺷــﻌﺒﻪای« ﻣﺼــﻮب ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻮرخ    1401/7/19ﺷــﻮرای ﭘــﻮل و اﻋﺘﺒــﺎر  و  اﺻــﻼﺣﺎت ﺑﻌــﺪی آن؛  ﺟﻬــﺖ  اﻋﻄــﺎی  ﺗﺴــﻬﯿﻼت  در ﻗﺎﻟــﺐ  ﻋﻘــﺪ قرض الحسنه به منظور رفع نیازهای ضروری و اساسی اشخاص تأسیس می‌گردد.

ماده 2 -نام: صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران ؛ که در این اساسنامه به اختصار صندوق نامیده می‌شود.

ماده 3- صندوق صرفاً با أخذ اجازه نامه فعالیت از بانک مرکزی و با رعایت ضوابط و مقررات ذیربط مجاز به فعالیت می‌باشد.

ماده 4- صندوق پس از اخذ اجازه نامه فعالیت از بانک مرکزی، در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه، صرفاً مجاز به انجام  عملیات ذیل می‌باشد:

1- افتتاح حساب قرض الحسنه پس انداز به صورت ریالی برای اشخاص حقیقی و حقوقی؛

 2-تصدی عاملیت وجوه اداره شده در قالب سپرده قرض الحسنه پس انداز برای اشخاص حقیقی و حقوقی؛

3- اعطای تسهیلات قرض الحسنه به صورت ریالی.

ماده 5- افتتاح هر نوع حساب سپرده غیر از حساب سپرده قرض الحسنه پس انداز از جمله سپرده قرض الحسنه جاری و حساب سپرده سرمایه گذاری مدت دار و نیز صدور دسته چک، دسته حواله، کارت الکترونیکی و ابزارهای پرداخت مشابه توسط صندوق ممنوع می‌باشد.

ماده 6- صندوق دارای تابعیت ایرانی بوده و برای مدت نامحدود تأسیس می‌شود. ﻣﺤــﻞ ﻓﻌﺎﻟﯿــﺖ  ﺻــﻨﺪوق در ﻧﺸــﺎﻧﯽخیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، ساختمان 2 جهاددانشگاهی، پلاک 72، طبقه 3 و کدپستی: 1314763816 است.

تبصره 1- ایجاد هرگونه باجه، دفتر مستقل و موارد مشابه توسط صندوق ممنوع می‌باشد.

تبصره 2- هرگونه تغییر احتمالی در نشانی محل فعالیت صندوق، پس از ثبت در سامانه بانک مرکزی و أﺧــﺬ ﺗﺎﯾﯿﺪﯾــﻪ از  آن ﺑﺎﻧﮏ، ﺻﺮﻓﺎً در ﺷﻬﺮ ﻣﺤﻞ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻣﻮﺿﻮع اﯾﻦ ﻣﺎده اﻣﮑﺎنﭘﺬﯾﺮ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ. 

بخش دوم: سرمایه و تغییرات آن

ماده 7- مبلغ سرمایه صندوق به عدد 4.040.000.000ریال و به حروف چهار میلیارد و چهل میلیون ریال که تماماً پرداخت شده است.

تبصره -افزایش سرمایه صندوق از محل مازاد غیرقابل تخصیص صندوق، آورده نقدی توسط اعضای هیأت امناء و یا از  محل کمکهای خیرین در چارچوب ضوابط و مقررات ذیربط صورت می‌گیرد.

ماده 8- سرمایه اولیه و نیز افزایش سرمایه صندوق نباید به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از محل تسهیلات دریافتی از بانکها و مؤسسات ارعتباری غیربانکی و یا سایر مؤسسات پولی غیربانکی و سپرده های تودیع شده نزد صندوق تأمین گردد.

بخش سوم: منابع و مصارف صندوق

ماده 9- منابع صندوق از محلهای زیر قابل تأمین می‌باشد:

1- سرمایه صندوق؛

2- سپرده مشتریان؛

3- وجوه اداره شده؛

4- کارمزد تسهیلات اعطایی؛

5- سود ناشی از خرید اوراق دولتی؛

6- کمکهای نقدی بلاعوض اشخاص حقیقی و حقوقی؛

7-موقوفات و وصایا؛

8- سایر منابع با پیشنهاد صندوق و تأیید بانک مرکزی.

تبصره 1- أخذ سپرده در صندوق صرفاً از طریق تراکنشهای الکترونیکی بانکی انجام می پذیرد و دریافت وجوه نقد از سپرده گذار ممنوع می‌باشد.

تبصره 2- دریافت کمکهای نقدی و غیرنقدی از اشخاص حقیقی و حقوقی در صورتی که منجر به هیچگونه تعهدی مبنی بر استرداد یا اعطای تسهیلات و أمثال آن بر عهده ی صندوق نگردد، با رعایت ضوابط و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم مجاز می‌باشد.

تبصره 3- مازاد غیرقابل تخصیص صندوق، غیر قابل تقسیم بوده و باید در صورتهای مالی صندوق تحت همین عنوان ارائه شود.

ماده 10 مصارف صندوق عبارتنداز:

1-ذﺧﯿﺮه اﺣﺘﯿﺎﻃﯽ؛

۲- ﺗﺴﻬﯿﻼت ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ اﻋﻄﺎﯾﯽ؛

۳- ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎی ﺟﺎری ﺻﻨﺪوق؛

۴- ﺧﺮﯾﺪ داراﯾﯽﻫﺎی ﺛﺎﺑﺖ، ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻣﻠﺰوﻣﺎت ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺻﻨﺪوق؛

۵- ﺧﺮﯾﺪ اوراق دوﻟﺘﯽ؛

۶- ﺳﭙﺮدهﮔﺬاری  در ﺣﺴﺎب  ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ  ﭘﺲاﻧﺪاز و ﺟﺎری  ﻧﺰد ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ و  ﻣﺆﺳﺴﺎت  اﻋﺘﺒﺎری  ﻏﯿﺮﺑﺎﻧﮑﯽ  دارای ﻣﺠــﻮز از ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ؛

۷- ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺼﺎرف ﺑﺎ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﺻﻨﺪوق و ﺑﺎ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی

تبصره 1 - ﺻﻨﺪوق 5 درﺻﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺧﻮد را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ذﺧﯿﺮه اﺣﺘﯿﺎﻃﯽ در ﻗﺎﻟﺐ ﺣﺴﺎب ﺳﭙﺮده ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ  ﺟــﺎری ﻧــﺰد ﺑﺎﻧــﮏ ﻣﺮﮐﺰی و ﯾﺎ ﺑﺎﻧﮏ و ﻣﺆﺳﺴﻪ اﻋﺘﺒﺎری ﻏﯿﺮﺑﺎﻧﮑﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ﺳﭙﺮدهﮔﺬاری ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ.

تبصره 2- حداﮐﺜﺮ  ﺗﺴﻬﯿﻼت  ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ اﻋﻄﺎﯾﯽ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺷﺨﺺ، ﻣﺪت ﺑﺎزﭘﺮداﺧﺖ و ﻧﺮخ ﮐﺎرﻣﺰد ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ  اﻋﻄــﺎﯾﯽ ﺑــﺮ اﺳﺎس ﺿﻮاﺑﻂ اﺑﻼﻏﯽ از ﺳﻮی ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﮔﺮدد.

 تبصره 3- صندوق حداکثر ده درصد منابع خود را میتواند در قالب اوراق دولتی سپرده گذاری نماید.

تبصره 4-  ﺳﭙﺮدهﮔﺬاری ﺻﻨﺪوق ﺻﺮﻓﺎً در ﯾﮑﯽ از ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ و ﻣﺆﺳﺴﺎت اﻋﺘﺒﺎری ﻏﯿﺮﺑــﺎﻧﮑﯽ و ﺑــﺎ رﻋﺎﯾــﺖ  ﺿــﻮاﺑﻂ و ﻣﻘــﺮرات ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ  ﻣﺠﺎز ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.  ﻧﮕﻬﺪاری ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺻﻨﺪوق در ﺣﺴﺎبﻫﺎی ﺳﭙﺮدهای ﮐﻪ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺻﻨﺪوق ﻧﯿﺴﺖ، ﻣﻤﻨﻮع ﺑــﻮده و ﺑــﻪ ﻣﻨﺰﻟــﻪ ﺗﺼﺮف در اﻣﻮال ﻋﻤﻮﻣﯽ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

بخش چهارم: ارکان صندوق

ماده 11- ارکان صندوق عبارتند از:

۱- ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ۲- ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ۳- ﺑﺎزرس ﻗﺎﻧﻮنی

هیأت امناء

ماده 12- هیأت امنای صندوق از 14 نفر تشکیل شده است. اولین هیأت امنای صندوق توسط مؤسسین تعیین می‌شوند.

هیأت امناء بالاترین مقام تصمیم گیری صندوق می‌باشد.

تبصره -ﺣﻖ رأی ﻫﺮﯾﮏ از ﻣﺆﺳﺴﯿﻦ در اﻧﺘﺨﺎب اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء، ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺑﺎ ﺳﻬﻢ او در ﺗــﺄﻣﯿﻦ ﺳــﺮﻣﺎﯾﻪ ﺻــﻨﺪوق اﺳــﺖ. ﻣﺆﺳﺴﯿﻦ، ﭘﺲ از اﻧﺘﺨﺎب ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﻫﯿﭻ ﻧﻘﺸﯽ در اداره ﺻﻨﺪوق ﻧﺪارﻧﺪ.

ﻣﺎﺩﻩ ۱۳-اﻋﻀﺎی  ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء در ﻫﻤﻪ ﻣﻮارد از رأی ﻣﺴﺎوی ﺑﺮﺧﻮردار ﻣﯽﺑﺎﺷﻨﺪ.

ﻣﺎﺩﻩ ۱۴-ﺧﺮوج ﻋﻀﻮ از ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﻣﻮﮐﻮل ﺑﻪ ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺣﺪاﻗﻞ دو ﺳﻮم اﻋﻀﺎ ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﻣﺎﺩﻩ ۱۵-ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﺣﺪاﻗﻞ ﻫﺮ ﺳﻪ ﻣﺎه ﯾﮏ ﺑﺎر ﺑﺮای رﺳﯿﺪﮔﯽ ﺑﻪ اﻣﻮر ﺻﻨﺪوق ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داد. دﻋــﻮت از اﻋﻀــﺎء ﻫﯿــﺄت اﻣﻨﺎء ﺑﻮﺳﯿﻠﻪ رﺋﯿﺲ  ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء/رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺎت ﻣﺪﯾﺮه و ﯾﺎ ﻧﺎﺋﺐ رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء/  ﻧﺎﺋﺐ رﺋﯿﺲ ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﺑﻌﻤــﻞ ﺧﻮاﻫــﺪ آﻣﺪ. ﺑﺎزرس  ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ  ﺻﻨﺪوق ﻣﯽﺗﻮاﻧﺪ در ﻣﻮاﻗﻊ  ﻣﻘﺘﻀﯽ، ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﺻﻨﺪوق را ﺑﻪ ﻃﻮر ﻓﻮق اﻟﻌــﺎده ﺑــﺮای  ﺗﺸــﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴــﻪ دعوت نماید.

ﻣﺎﺩﻩ ۱۶-ﺟﻠﺴﻪ  ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﺣﺪاﻗﻞ دو ﺳﻮم اﻋﻀﺎء رﺳﻤﯿﺖ ﺧﻮاﻫﺪ ﯾﺎﻓﺖ. ﺗﺼﻤﯿﻤﺎت  ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﺑــﺎ رأی ﺣــﺪاﻗﻞ دو ﺳــﻮم اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 17 وظایف و اختیارات هیأت امناء عبارت است از:

۱- اﻧﺘﺨﺎب و ﻋﺰل اﻋﻀﺎء ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه، ﺑﺎزرس ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ و ﺣﺴﺎﺑﺮس ﻣﺴﺘﻘﻞ ؛

 2-اﺻﻼح اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ در ﭼﺎرﭼﻮب ﺿﻮاﺑﻂ ﻣﻮﺟﻮد؛

۳- ﺗﺼﻮﯾﺐ اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ؛

۴- ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎ و ﺧﻂﻣﺸﯽﻫﺎی ﺻﻨﺪوق؛

۵- ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺻﻮرتﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ؛

۶- ﺗﺼﻮﯾﺐ ﻃﺮحﻫﺎ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎ و ﺑﻮدﺟﻪ ﺻﻨﺪوق؛

۷- ﺗﻌﯿﯿﻦ و ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﯾﺎی اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه و ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ ؛

۸- ﺗﻌﯿﯿﻦ روزﻧﺎﻣﻪ ﮐﺜﯿﺮاﻻﻧﺘﺸﺎر ﺑﺮای درج آﮔﻬﯽﻫﺎی ﺻﻨﺪوق؛

۹- ﺗﺼﻤﯿﻢﮔﯿﺮی در ﺧﺼﻮص اﻧﺤﻼل و ﺗﺼﻔﯿﻪ ﺻﻨﺪوق

ﻣﺎﺩﻩ ۱۸- ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء در ﻗﺒﺎل وﻇﺎﯾﻒ و اﺧﺘﯿﺎراﺗﯽ ﮐﻪ ﺑﺮ ﻋﻬﺪه  دارد ﻫﯿﭻﮔﻮﻧﻪ ﺣﻘﻮق و  ﻣﺰاﯾﺎﯾﯽ از ﺻﻨﺪوق درﯾﺎﻓﺖ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ. ﭘﺮداﺧﺖ وﺟﻮﻫﯽ ﻏﯿﺮ از ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﯾﺎ و ﺗﺤﺖ ﻋﻨﺎوﯾﻨﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﭘﺎداش و ﻫﺪاﯾﺎ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ و اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻣــﺪﯾﺮه ﺻــﻨﺪوق ﻣﻤﻨــﻮع می‌باشد.

ماده 19- در صورت عدم تکافوی منابع صندوق نزد بانک مرکزی و یا بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی تعیین شده توسط بانک مرکزی برای بازپرداخت بدهیهای صندوق، هیأت امنای صندوق موظف به تأمین وجوه مطالبه شده بوده و ضمن پذیرش مسئولیت کامل هر نوع تخلف و رفع آن، متعهد به پاسخگویی به سپرده گذاران و مراجع ذیصلاح از جمله بانک مرکزی می‌باشد.

ماده 20- هیأت امنای صندوق موظف است در صورتی که صندوق با کسری (زیان) مواجه گردد ﺑﻪ ﻧﺤﻮی ﮐﻪ ﻣﯿﺰان ﺳــﺮﻣﺎﯾﻪ آن از ﺣﺪاﻗﻞ  ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ اﻋﻼﻣﯽ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی  ﮐﻤﺘﺮ ﺷﻮد،  ﺣﺪاﮐﺜﺮ  ﻇﺮف ﻣﺪت 3 ﻣــﺎه ﻧﺴــﺒﺖ ﺑــﻪ ﺟﺒــﺮان ﮐﺴــﺮی (زﯾــﺎن) وارده و افزایش سرمایه صندوق، حداقل تا میزان سرمایه اعلامی بانک مرکزی اقدام نماید.

هیأت مدیره

ماده 21- مسئولیت اجرایی اداره صندوق بر عهده هیأت مدیره است. هیأت مدیره صندوق دارای 7(5 یا 7 نفر) عضو اصلی و دو نفر عضو علی البدل می‌باشد که توسط هیأت امناء از بین اعضاء هیأت امناء و یا خارج از اعضای هیأت امناء و پس از تأیید قبلی بانک مرکزی به مدت 2 سال انتخاب می‌شوند.

تبصره افرادی که همزمان عضو هیأت امنا و هیأت مدیره صندوق هستند، نمیتوانند اکثریت اعضاء هیأت مدیره را تشکیل دهند.

ماده 22- انتخاب اعضای هیأت مدیره و مدیر عامل صندوق و تمدید دوره مسئولیت آنها منوط به تأیید بانک مرکزی می‌باشد.

تبصره 1- در صورت استعفاء، فوت، ممنوعیت قانونی و یا غیبت غیرموجه مکرر هر یک از اعضاء اصلی هیأت مدیره یکی از اعضاء علی البدل به ترتیب رای بیشتر برای بقیه مدت به جای ایشان در جلسات هیأت مدیره شرکت مینماید. غیبت غیرموجه مکرر به مواردی اطلاق می‌شود که عضو، علیرغم اطلاع از دعوت، بدون اجازه قبلی و یا عذر موجه حداقل در چهار جلسه متوالی و یا هشت جلسه غیرمتوالی طی یک سال در جلسه هیأت مدیره حاضر نشود.

ﺗﺒﺼﺮه 2- ﭼﻨﺎﻧﭽﻪ ﭘﺲ از اﻧﻘﻀﺎی ﻣﺪت ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﻓﻌﻠﯽ، ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﺟﺪﯾﺪ ﻫﻨﻮز اﻧﺘﺨــﺎب ﻧﺸــﺪه ﺑﺎﺷــﺪ؛ ﻫﯿــﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﻓﻌﻠﯽ ﮐﻤﺎﮐﺎن  ﺗﺎ اﻧﺘﺨﺎب و ﻗﺒﻮﻟﯽ ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﺟﺪﯾﺪ  ﺑﻪ وﻇﺎﯾﻒ ﺧﻮد در ﺻﻨﺪوق اداﻣﻪ داده و ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ اﺟﺮاﯾﯽ اداره اﻣﻮر ﺻﻨﺪوق را ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ﺧﻮاﻫﺪ داﺷﺖ.

ماده 23- هیأت مدیره در نخستین جلسه خود که حداکثر یک هفته بعد از انتخاب اعضای آن توسط هیأت امناء تشکیل خواهد شد؛ یک نفر را به عنوان رئیس هیأت مدیره و یک نفر را به عنوان نایب رئیس از بین خود انتخاب می‌نماید.

ﻣﺎﺩﻩ ۲۴-ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﺑﺎﯾﺪ  ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺷﺨﺺ ﺣﻘﯿﻘﯽ واﺟﺪ ﺷﺮاﯾﻂ و ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗﺒﻠﯽ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐــﺰی را ﺑــﻪ ﻋﻨــﻮان ﻣــﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣــﻞ ﮐــﻪ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﻣﻘﺎم اﺟﺮاﯾﯽ ﺻﻨﺪوق اﺳﺖ  از ﺑﯿﻦ  اﻋﻀﺎی  ﺧﻮد و ﯾﺎ از ﺧﺎرج از اﻋﻀﺎء اﻧﺘﺨﺎب ﻧﻤﻮده و  ﺣﺪود اﺧﺘﯿــﺎرات و ﻣــﺪت تصدی او را تعیین نماید.

تبصره -چنانچه مدیر عامل خارج از اعضای هیأت مدیره انتخاب شود، باید به تأیید هیأت امناء برسد.

ماده 25- اعضاء اصلی هیأت مدیره و مدیر عامل، صاحبان امضاء مجاز میباشند و کلیه اسناد و اوراق بهادار با اﻣﻀــﺎء  ﺗﻮأﻣــﺎن ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ و ﺣﺪاﻗﻞ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ از اﻋﻀﺎی اﺻﻠﯽ  ﻫﯿﺄت  ﻣﺪﯾﺮه  و در ﺻﻮرت ﻏﯿﺎب  ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﺎ اﻣﻀﺎء  ﺗﻮأﻣــﺎن  رﺋــﯿﺲ ﻫﯿــﺄت مدیره و حداقل یک نفر از اعضاء اصلی هیأت مدیره و مهر صندوق معتبر خواهد بود.

ماده 26- جلسات هیأت  مدیره حداقل  هر 15 روز یکبار بنا به دعوت  رئیس  و یا نائب رئیس  هیأت  مدیره، مدیر عامل و یا دوسوم اعضای  هیأت  مدیره و با حضور  بیش  از نصف اعضای  اصلی هیأت  مدیره تشکیل  و رسمیت  می یابد. به منظور اتخاذ تصمیم، رأی اکثریت اعضای  تاضر در جلسه ضروری می‌باشد.

تبصره جلسات فوق العاده هیأت  مدیره با دعوت  کتبی رئیس  یا نائب رئیس  هیأت  مدیره، مدیر عامل و یا دوسوم أعضاء هیأت  مدیره تشکیل  می‌گردد.

ماده 27- اعضاء  هیأت  امناء، هیأت  مدیره و مدیر عامل در زمان عضویت و همچنین پدر، مادر، همسر و اولاد آنها حق هیچگونه معامله تجاری با صندوق را ندارند.

ماده 28- هیأت مدیره با رعایت قوانین و مقررات ذیربط از جمله قانون پولی و بانکی کشور، دستورالعمل اجرایی تأسیس، فعالیت، نظارت و انحلال صندوقهای قرض الحسنه تک شعبه ای، اساسنامه و مصوبات هیأت امناء دارای وظایف و اختیارات ذیل جهت اداره امور صندوق می‌باشد:

وظایف و اختیارات هیأت مدیره:

 ۱-  ﺳﯿﺎﺳﺖﮔﺬاری، ﻧﻈﺎرت و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ ﺻﻨﺪوق؛

۲- اﺟﺮای ﻣﻔﺎد اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ و ﺗﺼﻤﯿﻤﺎت ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء و ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻘﺮرات ﻣﺮﺑﻮط؛

۳- ﺗﻬﯿﻪ ﺻﻮرتﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ ﺻﻨﺪوق و اراﺋﻪ آن ﺑﻪ ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﺑﺮای ﺗﺼﻮﯾﺐ؛

۴- ﺗﻬﯿﻪ ﻃﺮحﻫﺎ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎ و ﺑﻮدﺟﻪ و اراﺋﻪ ﺑﻪ ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﺑﺮای ﺗﺼﻮﯾﺐ؛

۵- ﺗﺼﻮﯾﺐ ﺿﻮاﺑﻂ ﻧﺎﻇﺮ ﺑﺮ اﺳﺘﺨﺪام،  ﻋﺰل و ﻧﺼﺐ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﺻــﻨﺪوق و ﺗﻌﯿــﯿﻦ ﺷــﻐﻞ، ﺗﺮﻓﯿــﻊ، ﺗﻨﺒﯿــﻪ، ﺷــﺮاﯾﻂ و ﻣﺰاﯾــﺎی  اﺳﺘﺨﺪاﻣﯽ ﮐﺎرﮐﻨﺎن ﻣﺰﺑﻮر؛

 ۶- ﻧﺼﺐ، ﻋﺰل و ﻗﺒﻮل اﺳﺘﻌﻔﺎی ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ و ﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﻋﻤﻠﯿﺎت وی و ﭘﯿﺸﻨﻬﺎد ﻣﯿﺰان ﺣﻘﻮق و ﻣﺰاﯾﺎی ﻣﺪﯾﺮ ﻋﺎﻣﻞ ﺑﻪ ﻫﯿــﺄت امناء؛

7- نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در ارائه تمامی خدمات و انجام هرگونه عملیات پولی؛

8- اقامه، تعقیب و دفاع از هرگونه دعوی یا انصراف و استرداد آن، حق مصالحه و سازش با داشتن تمام اختیارات در کلیه مراحل دادرسی اعم از دادگاه های عمومی و دیوان عالی کشور و سایر مراجع و نمایندگی در برابر سایر مراجع یا تعیین نماینده یا وکیل با حق توکیل به غیر؛

9- تقسیم، تبدیل، فسخ، اقاله، ابطال، واگذاری و اجرای آنها نسبت به اﻋﻤــﺎل ﺣﻘــﻮﻗﯽ و ﯾــﺎ اﻣــﻮال ﻣﻨﻘــﻮل و ﻏﯿﺮﻣﻨﻘــﻮل صندوق؛

10- رهن گذاردن اموال صندوق پس از تأیید بانک مرکزی؛

11- دعوت از اعضای  هیأت  امناء برای تشکیل جلسات هیأت امناء توسط رئیس هیأت مدیره.

ماده 29- هیأت مدیره وظایف خود را به صورت جمعی انجام میدهد و هیچ یک از اعضای  هیأت  مدیره حق ندارد از اختیارات هیأت ، منفرداً استفاده کند مگر در موارد خاص که وکالت یا نمایندگی از طرف هیأت مدیره داشته باشود. هیأت مدیره میتواند قسمتی از اختیارات خود را با اکثریت سه چهارم آراء به مدیر عامل تفویض کند.

ماده 30- تحویل و انتقال مسئولیت از هیأت مدیره سابق به هیأت مدیره بعدی باید بلافاصله بعد از تاریخ قبول ﺳــﻤﺖ ﻫﯿــﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﺻﻮرت ﮔﯿﺮد و ﮐﻠﯿﻪ اوراق و اﺳﻨﺎد و دﻓﺎﺗﺮ و ﺣﺴﺎبﻫﺎ و ﻣﻮﺟﻮدیﻫﺎی ﺻﻨﺪوق ﺑﻪ ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﺟﺪﯾﺪ ﺗﺤﻮﯾﻞ و ﭘﺲ از ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکتها، اقدامات لازم به منظور معرفی امضاهای مجاز صورت پذیرد.

ماده 31- ﻣﺮاﺗﺐ ﻧﻘﻞ و اﻧﺘﻘﺎل  ﻫﯿﺄت  ﻣﺪﯾﺮه ﺑﺎﯾﺪ در ﺻﻮرت ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻨﻌﮑﺲ و ﺑﻪ اﻣﻀﺎی اﮐﺜﺮﯾﺖ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﺳﺎﺑﻖ، اﻋﻀــﺎی ﻫﯿﺄت  ﻣﺪﯾﺮه ﺟﺪﯾﺪ و ﺑﺎزرس  ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ  رﺳﯿﺪه و ﻣﻤﻬﻮر ﺑﻪ ﻣﻬﺮ ﺻﻨﺪوق ﮔﺮدد. ﺻﻮرت ﺟﻠﺴــﻪ ﻣــﺬﮐﻮر ﺟــﺰء اﺳــﻨﺎد ﺻــﻨﺪوق  ﻧﮕﻬﺪاری ﻣﯽﺷﻮد.

ﻣﺎﺩﻩ ۳۲-اﺳﺘﻌﻔﺎی ﻫﺮ ﯾﮏ از اﻋﻀﺎء  ﻫﯿﺄت  ﻣﺪﯾﺮه ﺗﺎ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻋﻀﻮ ﺟﺪﯾﺪ و ﻗﺒﻮﻟﯽ ﺳﻤﺖ آن، راﻓﻊ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﺖ و وﻇﺎﯾﻔﯽ ﮐﻪ ﺑــﻪ اﯾﺸــﺎن محول شده است، نمی‌باشد.

ماده 33- در صورتی که مدیر عامل عضو هیأت مدیره باشد، دوره تصدی مدیرعامل از دوره عضویت ایشان در هیأت مدیره بیش تر نخواهد بود.

بازرس/بازرسان قانونی

ماده ۳۴-ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء در ﻫﺮ ﺳﺎل از ﻣﯿﺎن  ﻣﺆﺳﺴﺎت ﺣﺴﺎﺑﺮﺳﯽ  ﻋﻀﻮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺣﺴﺎﺑﺪاران رﺳﻤﯽ  اﯾﺮان  و ﻣﻮرد ﺗﺄﯾﯿﺪ  ﺑﺎﻧــﮏ ﻣﺮﮐــﺰی ﺑﺎزرس ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ اﺻﻠﯽ و ﺑﺎزرس ﻗﺎﻧﻮﻧﯽ ﻋﻠﯽاﻟﺒﺪل را ﺑﺮای ﻣﺪت ﯾﮏ ﺳﺎل ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ.

تبصره 1- در صورت ممنوعیت قانونی، عزل یا اتمام دوره مسئولیت بازرس قانونی اصلی، هیأت امناء مکلف است ظرف مدت ده روز بازرس قانونی علی البدل را برای بقیه مدت دعوت به کار نماید.

تبصره 2- تا زمانی که بازرس قانونی انتخاب نشده و یا قبول سمت نکرده است، بازرس قانونی قبلی، کماکان مسوئولیت بازرسی را به عهده دارند.

ماده 35- بازرس قانونی صندوق مکلف به انجام امور ذیل است:

۱- ﻧﻈﺎرت ﻣﺴﺘﻤﺮ ﺑﺮ اﻧﻄﺒﺎق اداره اﻣﻮر ﺻﻨﺪوق، ﻋﻤﻠﯿﺎت و ﻣﻌﺎﻣﻼت اﻧﺠﺎم ﺷﺪه ﺑﺎ اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ و ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات ذیرﺑﻂ؛

 ۲- اﻇﻬﺎر ﻧﻈﺮ در ﺧﺼﻮص ﺻﺤﺖ ﺣﺴﺎبﻫﺎ، دﻓﺎﺗﺮ، اﺳﻨﺎد و ﺻﻮرتﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ ﺻﻨﺪوق؛

۳- رﺳﯿﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﺎﯾﺎت و اراﺋﻪ ﮔﺰارش ﺑﻪ ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء و ﻋﻨﺪاﻟﻠﺰوم ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮاﺟﻊ ذیرﺑﻂ؛

۴- اﻋﻼم ﮐﺘﺒﯽ ﻧﻘﺾ ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات در ﻧﺤﻮه اداره اﻣﻮر ﺻﻨﺪوق ﺑﻪ ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء و ﻋﻨﺪاﻟﻠﺰوم ﺳﺎﯾﺮ ﻣﺮاﺟﻊ ذیرﺑﻂ؛

۵- ﺗﻘﺎﺿﺎی ﺗﺸﮑﯿﻞ ﺟﻠﺴﻪ ﻓﻮقاﻟﻌﺎده ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء در ﻣﻮاﻗﻊ ﻣﻘﺘﻀﯽ.

بخش پنجم: حسابرس

ماده 36- بازرس قانونی اصلی صندوق به عنوان حسابرس صندوق برای حسابرسی صورتهای مالی صندوق برای مدت یک سال توسط هیأت امناء تعیین می‌شود.

ماده 37- حسابرس علاوه بر مسئولیتهای قانونی، موظف است در خصوص صحت حسابها، دفاتر، اسناد و صورتهای مالی صندوق از حیث الزامات مقرر در استانداردهای حسابداری ایران و ضوابط و مقررات ابلاغی بانک مرکزی اظهار نظر نماید.

ماده 38- حسابرس موظف است حسب مورد بنا به درخواست بانک مرکزی، گزارشهای ویژه در خصوص عملکرد صندوق از حیث رعایت مقررات بانک مرکزی را تهیه و به آن بانک تسلیم نماید.

بخش ششم: سال مالی و صورتهای مالی صندوق

ماده 39- ابتدای سال مالی صندوق اول فروردین ماه و انتهای آن پایان اسفند ماه هر سال شمسی خواهد بود به استثنای سال اول تأسیس که از تاریخ تشکیل تا پایان اسفند ماه می‌باشد.

ماده 40- صندوق موظف است تمامی عملیات و اسناد حسابداری، دفاتر قانونی و صورتهای مالی را با رعایت ضوابط ابلاغی بانک مرکزی، استانداردهای حسابداری و سایر قوانین و مقررات ذیربط تهیه و تنظیم کند.

ماده 41- صندوق صورتهای مالی سالیانه حسابرسی شده توسط مؤسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران و مورد تایید بانک مرکزی را پس از تصویب در هیأت امناء حداکثر تا پایان   ﺗﯿﺮﻣــﺎه  ﺳــﺎل ﺑﻌــﺪ ﺑــﻪ ﺑﺎﻧــﮏ ﻣﺮﮐــﺰی اراﯾــﻪ می‌نماید.

بخش هفتم: سایر موارد لازم الرعایه

ﻣﺎﺩﻩ ۴۲- ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ اﺻﻼح و ﯾﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ در ﻣﻔﺎد اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﺻﻨﺪوق، ﻣﻨﻮط ﺑﻪ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﻣﺎﺩﻩ ۴۳-اﺟﺎزهﻧﺎﻣﻪﻫﺎی ﺗﺄﺳﯿﺲ و ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺻﻨﺪوق، ﻗﺎﺑﻞ اﻧﺘﻘﺎل ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﻣﺎﺩﻩ ۴۴-ﺻﻨﺪوق ﻣﺠﺎز ﺑﻪ اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت ﭘﺎﯾﻪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﻏﯿﺮﺣﻀــﻮری، اراﺋــﻪ ﺧــﺪﻣﺎت اﯾﻨﺘﺮﻧﺘــﯽ ﻧﻈﯿــﺮ ﺧــﺪﻣﺎت ﭘﺮداﺧــﺖ و وارﯾــﺰ اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿﮑﯽ، اﻧﺠﺎم  ﻗﺮﻋﻪ  ﮐﺸﯽ  و اﻋﻄﺎی ﺟﺎﯾﺰه ﺑﻪ ﺳﭙﺮدهﮔﺬاران ﺻﻨﺪوق، وﺻﻮل ﭼﮏ اﺷﺨﺎص ﺣﻘﯿﻘﯽ و ﺣﻘﻮﻗﯽ،  اﻓﺘﺘــﺎح ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺣﺴﺎب ﻏﯿﺮ از ﺣﺴﺎب ﺳﭙﺮده .ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ  ﭘﺲاﻧﺪاز رﯾﺎﻟﯽ و اﻧﺠﺎم ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﻣﻐــﺎﯾﺮ ﺑــﺎ ﻣﻔــﺎد »آﯾﯿﻦﻧﺎﻣــﻪ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت در ﺣﻮزه ﭘﻮﻟﯽ و ﺑﺎﻧﮑﯽ ﮐﺸﻮر« ﻣﺼﻮب ﻫﯿﺎت وزﯾﺮان ﻧﻤﯽﺑﺎﺷﺪ.

ﻣﺎﺩﻩ ۴۵-ﺻﻨﺪوق  در ﭼﺎرﭼﻮب  ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ  ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی  ﻧﺴﺒﺖ  ﺑﻪ اﺳﺘﻘﺮار ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺑﺮﺧﻂ و ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ و ﻧﻈﺎرﺗﯽ  اﻗﺪام ﻣﯽﻧﻤﺎﯾﺪ.  ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺻﻨﺪوق از ﻃﺮﯾﻖ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻣﺰﺑﻮر ﺑﻪ اﻧﺠﺎم رﺳﯿﺪه و اﻣﮑﺎن دﺳﺘﺮﺳــﯽ ﺑــﺮﺧﻂ  ﺑﺎﻧــﮏ ﻣﺮﮐــﺰی  ﺑــﺮ اﻃﻼﻋﺎت ﻣﻮﺟﻮد در ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽﮔﺮدد.

ﻣﺎﺩﻩ ۴۶-اﻋﻄﺎی  .ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ   ﺗﻮﺳﻂ  ﺻﻨﺪوق  ﺑﻪ اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء، اﻋﻀﺎی ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه، ﻣﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ، ﻣﻌﺎوﻧﯿﻦ ﻣــﺪﯾﺮﻋﺎﻣﻞ،  ﭘــﺪر، مادر، همسر و اولاد آنها ممنوع می‌باشد.

ﻣﺎﺩﻩ ۴۷- ﻣﺸﺮوط ﻧﻤﻮدن اﻋﻄﺎی ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ ﺑﻪ ﺳﭙﺮدهﮔﺬاری و ﮔﺮدش ﺣﺴﺎب ﺑﻪ ﻫﺮ ﻧﺤﻮ، ﻣﻤﻨﻮع اﺳﺖ.

ﻣﺎﺩﻩ ۴۸-ﺻﻨﺪوق  ﻧﻤﯽﺗﻮاﻧﺪ در اﻣﻮری از ﻗﺒﯿﻞ ﺧﺮﯾﺪ اﻣﻮال ﻣﻨﻘﻮل و ﻏﯿﺮﻣﻨﻘﻮل ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﺗﺠﺎرت و اﻧﺘﻔﺎع (ﺑﻪ ﻏﯿﺮ از ﺧﺮﯾﺪ اوراق دوﻟﺘﯽ ﺗﺎ ﺳﻘﻒ ده درﺻﺪ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﺻﻨﺪوق)، ﺧﺮﯾﺪ ﺳﻬﺎم ﺷﺮﮐﺖﻫﺎ، ﺗﺄﺳــﯿﺲ ﺷــﺮﮐﺖ ﯾــﺎ ﻣﺆﺳﺴــﻪ، ﺑــﻪ ﻫــﺮ ﻣﯿــﺰان و ﻫــﺮ ﻣﺒﻠــﻎ سرمایه گذاری کند.

ﻣﺎﺩﻩ ۴۹- ﺧﺮﯾﺪ داراﯾﯽﻫﺎی ﺛﺎﺑﺖ ﻣﺸﻬﻮد و ﻧﺎﻣﺸﻬﻮد و ﺳﺎﯾﺮ ﺗﺠﻬﯿﺰات و ﻣﻠﺰوﻣﺎت ﺑﺮای اداره اﻣﻮر ﺻﻨﺪوق ﺻﺮﻓﺎً از ﻣﺤﻞ ﺳــﺮﻣﺎﯾﻪ ثبتی صندوق و حداکثر معادل صد درصد سرمایه ثبتی در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه انجام می‌گیرد.

ﻣﺎﺩﻩ ۵۰-ﺣﻞ و ﻓﺼﻞ ﻣﺎﻟﯽ، اﻧﺤﻼل و ﺗﺼﻔﯿﻪ ﺻﻨﺪوق ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ  ﻣﻄﺎﺑﻖ ﺑﺎ ﻣﺼﻮﺑﺎت ﺷﻮرای ﭘﻮل و اﻋﺘﺒﺎر و ﺳﺎﯾﺮ ﺿــﻮاﺑﻂ اﺑﻼﻏــﯽ بانک مرکزی می‌باشد.

ﻣﺎﺩﻩ ۵۱-ﺻﻨﺪوق در ﻣﻮاردی ﮐﻪ در اﯾﻦ اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ ﭘﯿﺶﺑﯿﻨﯽ ﻧﺸﺪه اﺳﺖ، ﺗﺎﺑﻊ ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات ﺟــﺎری از ﺟﻤﻠــﻪ: »دﺳــﺘﻮراﻟﻌﻤﻞ اﺟﺮاﯾﯽ ﺗﺄﺳﯿﺲ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ، ﻧﻈﺎرت و اﻧﺤﻼل ﺻﻨﺪوقﻫﺎی .ﻗﺮض اﻟﺤﺴﻨﻪ  ﺗﮏ ﺷﻌﺒﻪای« ﻣﺼﻮب ﺟﻠﺴﻪ ﻣﻮرخ  1401/07/19 ﺷﻮرای ﭘﻮل و اﻋﺘﺒﺎر و اﺻﻼﺣﯿﻪﻫﺎی ﭘﺲ از آن، ﻗﺎﻧﻮن ﭘﻮﻟﯽ و ﺑﺎﻧﮑﯽ ﮐﺸﻮر، آﺋﯿﻦﻧﺎﻣﻪ اﺻﻼﺣﯽ ﺛﺒﺖ ﺗﺸﮑﯿﻼت و ﻣﺆﺳﺴﺎت ﻏﯿﺮ ﺗﺠﺎرﺗﯽ، ﻗﺎﻧﻮن ﻋﻤﻠﯿﺎت ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺑﺪون رﺑﺎ، ﻗﺎﻧﻮن ﺗﻨﻈﯿﻢ ﺑﺎزار ﻏﯿﺮﻣﺘﺸﮑﻞ ﭘﻮﻟﯽ و آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮاﯾﯽ آن، ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺒﺎرزه ﺑــﺎ ﭘﻮﻟﺸﻮﯾﯽ و آﯾﯿﻦ ﻧﺎﻣﻪ اﺟﺮاﯾﯽ آن، ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﺗﺎﻣﯿﻦ ﻣﺎﻟﯽ ﺗﺮورﯾﺴﻢ، ﻗﺎﻧﻮن ﺗﺠﺎرت، ﻣﺼﻮﺑﺎت ﺷــﻮرای ﭘــﻮل و اﻋﺘﺒــﺎر،  ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات و ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﻫﺎی ﺑﺎﻧﮏ ﻣﺮﮐﺰی و ﺳﺎﯾﺮ ﻗﻮاﻧﯿﻦ و ﻣﻘﺮرات ﻣﻮﺿﻮﻋﻪ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

 اﯾﻦ اﺳﺎﺳﻨﺎﻣﻪ، ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺑﺮ (51) ﻣﺎده و (18) ﺗﺒﺼﺮه در ﺗﺎرﯾﺦ 28/10/1401 ﺑــﻪ ﺗﺼــﻮﯾﺐ ﻣﺆﺳﺴﯿﻦ/ﻫﯿﺄت اﻣﻨﺎء ﺻﻨﺪوق رﺳﯿﺪه اﺳﺖ.

text to speech icon
آخرین ویرایش۰۹ مهر ۱۴۰۳