چهارمین جلسه ماهیانه صندوق قرض الحسنه دانشجویان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

چهارمین جلسه ماهیانه صندوق قرض الحسنه دانشجویان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

جلسه ماهیانه صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران، هفته اول مرداد ماه با حضور سرپرست صندوق، مدیران ستاد مرکزی و همکاران دفاتر معتمدین در محل ستاد صندوق برگزار شد.
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۰۸:۳۴ کد : ۶۰۲۴۸ اخبار اسلایدی اخبار صندوق
تعداد بازدید:۵۱
در ابتدای جلسه سرپرست صندوق ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله حسین (علیه السلام) و یاران وفادارش، از فعالیت¬های صادقانه همکاران طی ماه گذشته قدردانی و بیان نمود که: هدف از فعالیت¬های صندوق، انجام کار خیر و کمک به رفع نیازهای دانشجویان و جوانان کشور است، فارغ از هر گروه و جناحی و مطمئنا اثرات مثبت این کار خیر به ما و خانواده¬مان خواهد رسید. وی افزود، دانشجویان، گردانندگان آینده کشور هستند و با حمایت از ایشان می¬توان اطمینان داشت این سنت خیر نیز در آینده ادامه یابد که مهترین هدف صندوق و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز بسط و گسترش فرهنگ قرض الحسنه در میان دانشگاهیان است.
چهارمین جلسه ماهیانه صندوق قرض الحسنه دانشجویان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

در ابتدای جلسه سرپرست صندوق ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبد الله حسین (علیه السلام) و یاران وفادارش، از فعالیت­های صادقانه همکاران طی ماه گذشته قدردانی و بیان نمود که: هدف از فعالیت­های صندوق، انجام کار خیر و کمک به رفع نیازهای دانشجویان و جوانان کشور است، فارغ از هر گروه و جناحی و مطمئنا اثرات مثبت این کار خیر به ما و خانواده­مان خواهد رسید. وی افزود، دانشجویان، گردانندگان آینده کشور هستند و با حمایت از ایشان می­توان اطمینان داشت این سنت خیر نیز در آینده ادامه یابد که مهترین هدف صندوق و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز بسط و گسترش فرهنگ قرض الحسنه در میان دانشگاهیان است.

بیات با اشاره به این مطلب که مسیر کلی صندوق مشخص است؛ سه حوزه دانشجویی، خیرین و ترویج فرهنگ قرض­الحسنه، حوزه   های  اصلی فعالیتهای صندوق دانست و گفت: جذب دانشجویان باید هدفمند باشد، در حال حاضر تنها دانشجویانی جذب صندوق می­شوند که درخواست استفاده از تسهیلات دارند و یا می­خواهند ضمانت دانشجوی دیگری را انجام دهند. ولی امسال با شروع سال تحصیلی جدید برنامه مدونی برای جذب دانشجویان خیر داریم که ایشان نیز با هدف کمک به رفع نیاز دوستان خود، عضو صندوق شوند و مبالغی را در صندوق پس انداز نمایند.

همچنین سرپرست صندوق در زمینه جذب خیرین گفت: صندوق جزء معدود خیریه­ هایی است که بیش از 90 درصد منابع مالی فعالیت­هایش توسط اساتید دانشگاه و اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی تامین می­شود.

 وی در ادامه در خصوص فعالیتهای فرهنگی صندوق خاطر نشان کرد که، بخش فرهنگی و ترویجی صندوق نیز با فعالیت‌هایی نظیری تقدیر از اساتید و خیرین، ارائه گزارش سالیانه به ایشان، معرفی نیازهای دانشجویان و ... موفقیت زیاد در جلب اعتماد خیرین کسب کرده است.

 سرپرست صندوق در پایان یادآور شد که دفاتر اعطای تسهیلات به دانشجویان با اولویت ازدواج، اشتغال و تحقیقات انجام دهند و از خیرین علاقمند در این خصوص دعوت به عمل آورند تا در این راه مانند همیشه همراه صندوق باشند.

در ادامه همکاران دفاتر معتمدین، مسایل و مشکلاتی که ماه گذشته با آن روبرو بودند را مطرح و از تجربیات همدیگر جهت برطرف نمودن آن بهره مند شدند.

در این جلسه مدیر مالی صندوق نیز با اشاره به حائز اهمیت بودن تمدید مجوز صندوق از سوی بانک مرکزی، گفت: بالا بودن معوقات، شاخص منفی محسوب شده و در تمدید مجوز موثر است. بنابراین ضرورت دارد که برای بازگشت اقساط، اهتمام بیشتری توسط همکاران به عمل آید.

به گزارش روابط عمومی ایسفا، مدیر اعتبارات نیز ضمن تاکید بر پیگیری معوقات، از آقای عباسی و خانم رسول زاده، بابت پیگیری موضوع تشکر کرد و این پیگیری را مسبب کاهش معوقات گذشته دانست. وی در ادامه گفت که اعطای تسهیلات، به دو عامل بستگی دارد، اول جذب بیشتر سپرده و دوم بازگشت به موقع مطالبات. ایشان در پاسخ به درخواست افزایش مبلغ تسهیلات گفت این درخواست ابتدای سال در جلسه هیات مدیره مطرح شده که به علت کمبود منابع و ازدیاد درخواست­ها مورد موافقت اعضاء قرار نگرفته است.

گفتنی ست 9 نفر از مسئولین دفاتر معتمدین به صورت حضوری و مجازی در جلسه حضور داشته و به ارائه نظرات و طرح مسائل و پیشنهادهای خود پرداختند. در پایان نیز مقرر شد مسئولین در جلسه آینده به بحث و بررسی برنامه­ های اختصاصی دفاتر بپردازند.

در


نظر شما :